• Direct Mail: juist kleine oplages voor specifieke doelgroepen.

Maak indruk met Direct Mail

‘Direct mail is fantastisch!’ Scheffer Media is al jaren groot fan van direct mail. Een direct mail kan namelijk van alles zijn: van gevuld brievenbusdoosje tot gepersonaliseerde envelop en van ansichtkaart tot brief met kortingscoupon. Zolang het maar persoonlijk geadresseerd is en direct op de deurmat valt bij de ontvanger is het een direct mail te noemen.

Wordt ook fan van direct mail

Op dit moment is direct mail het enige marketingmiddel waarbij je direct bij de ontvanger thuis kunt komen. Cold calling mag niet meer en zomaar een email sturen ook niet. Maar geadresseerde post sturen mag nog wel! Dat geeft direct mail al een groot voordeel ten opzichte van andere marketingmiddelen.

De keiharde cijfers over Direct Mail

Impact
Direct mail is een echte showstopper: maar liefst 55% van de ontvangers bekijkt een direct mail. Ook herinnert ruim 42% zich de direct mail. Stukken beter dan e-mail: daarvan is de gemiddelde openrate maar 21%, en de herinneringsscore ligt zelfs nog lager. Personaliseer je de DM? Dan ligt de openrate zelfs nog hoger!

Leestijd
Direct mail wordt aandachtig gelezen: gemiddeld leest men een direct mail 2,2 minuten. Dat is heel wat langer dan de gemiddelde aandacht op een website (8 seconden)! En niet alleen de ontvanger leest de DM: 34% van de direct mails wordt ook door anderen gelezen, bijvoorbeeld door huisgenoten.

Responsrate
Ook de responsrate van DM is hoog: ruim 17% onderneemt actie vanwege de ontvangen direct mail. Nog eens 18% heeft de intentie om actie te ondernemen. Bijna het dubbele van email (gemiddelde responsrate van 10%)!

Bovenstaande cijfers komen uit een onderzoek van PostNL. Meer uitleg over deze cijfers of benieuwd naar branche specifieke cijfers? Bekijk hier meer cijfers over direct mail.

Overtuigd van direct mail?

Wil je ook meer weten over de kracht van direct mail? Neem dan contact op Patrick of Christie. Scheffer Media begeleidt je graag in het DM proces. Wij adviseren, ontwerpen, personaliseren en produceren je direct mail. Jij stelt de vraag, wij regelen de rest.

Mailingdoosje met adressering

Mailing doos personeel waardering zomervakantie
  • tientalen jaren ervaring

  • eigen productie
    - digitale persen
    - snelle printers
    - enveloppen vulmachines

  • enveloppen, mailingkaarten, magazines en doosjes

  • bedenken & ontwerpen

  • ervaring met veilig ontvangen, beheren en verwerken van vertrouwelijke documenten en bestanden, onder andere voor (huis)artsen, (lokale) overheden en banken

© Copyright - Scheffer Media. Alle rechten voorbehouden.